• Home
  • Over mij
  • Aanbod
  • Competenties
  • Case studies
  • FAQ
  • Contact us

U plukt de vruchten van onze kennis & kunde

De adviseurs van ERA zijn bedreven specialisten met up-to-date kennis van meer dan 40 expertisegebieden. Bovendien beschikken allen over meer dan 20 jaar ervaring op C-level vanuit hun eerdere carrières.


Onze gezamenlijke knowhow zetten wij creatief in om u als klant te adviseren de best passende beslissingen te nemen op het gebied van prijs, kwaliteit en service. En ook om uw processen op uw maat te optimaliseren en om uw kosten nog beter te managen. Doel van onze ondersteuning is dat u zich efficiënter kunt richten op de kernactiviteiten van uw onderneming. Immers daar ligt uw kracht en uw toekomst.


Benieuwd naar onze competenties?

Lees alvast meer over diverse expertisegebieden via het overzicht hieronder.


Wat we voor uw onderneming kunnen doen?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.


Value Through InsightTM



Afvalbeheer

Lastig, ingewikkeld en waardevol

Heeft uw onderneming haar afvalbeheer op orde?


Weet u welke afvalstromen geen geld kósten, maar geld ópleveren?

Zijn uw prijzen voor afvalverwerking, -opslag en -transport marktconform? Ook voor het ‘o zo mysterieuze en kostbare’ gevaarlijke afval?

Worden uw afvalcontainers halfleeg gereden? Of alleen geleegd als ze echt vol zijn, zodat er minder transporten nodig zijn?


Weet u welke milieuwetgeving relevant is voor uw onderneming? Bent u in het bezit van een adequate milieuvergunning? En is uw afvalbeheer in overeenstemming met uw milieuvergunning?


Weet u dat Nederland per 2021 een nationale CO2-heffing hanteert? Vanwege COVID-19 hebben industriële bedrijven per direct vrijstelling gekregen. Tot wanneer deze duurt, is op dit moment nog onduidelijk. Maar realiseer u dat het een uitstel is en geen afstel.

Weet u hoeveel CO2-belasting uw afval veroorzaakt? En hoe u nu al begint met de reductie ervan?


Wist u dat afval zo complex kan zijn?


Onze experts hebben tientallen ondernemingen begeleid bij het efficiënt inrichten van hun (complexe) afvalbeheer. Inclusief optimaal kostenmanagement.


Afvalbeheer op bedrijfsmaat

Wij maken een complete inventarisatie van al uw gewone (NA) en gevaarlijke (GA) afvalstromen. Vervolgens stellen wij vast wat de meest kosteneffectieve wijze van verwerken per afvalstroom is én wat marktconforme prijzen zijn.

We bekijken het intern transport van uw afval, de emballage, en de opslag-/transportefficiency.

Daarnaast checken we zaken als afvalscheiding, en de voor u relevante milieuwetgeving en milieuvergunning.


Meer weten over optimaal afvalmanagement?


Expertisegebieden: Afvalanalyse, Afvalbeheer, Afvalreductie, Afvalscheiding, CO2-belasting, Kostenreductie, Opslag, Transport, Verkoop, Wet- en Regelgeving.

Neem contact op met onze experts!

Arbeid

Kostbaar, ingewikkeld, krap en cruciaal

Arbeid is voor veel organisaties de hoogste kostenpost en tegelijk ook het belangrijkste kapitaal. En juist deze combinatie van ‘duur maar onmisbaar’ bezorgt steeds meer organisaties kopzorgen.


Door de toenemende krapte aan gekwalificeerde medewerkers én de nog steeds doorwerkende corona-perikelen worden bedrijfsactiviteiten belemmerd en groeit de werkdruk.

Met daarbij de druk om deze problemen doordacht te tackelen. Terwijl voldoende tijd en relevante kennis vaak ontbreken.


Worstelt u ook met deze arbeidsvragen?

De tarieven voor recruitment en uitzendkrachten rijzen de pan uit. Wat is nog reëel? Welke prijs garandeert goede kwaliteit?

Wie schakel ik in om snel adequate professionals te werven?

Welke contractvorm(en) kies ik voor tijdelijke arbeid?

Welke voorschriften móet ik volgen?

-…?


De experts van ERA ontzorgen u graag!

Wij helpen u efficiënte ‘arbeids-slagen’ te maken. Bijvoorbeeld bij het aantrekken van tijdelijk personeel, bij het inschakelen van een recruiter voor werving en selectie, en bij de afdracht van sociale premies en loonbelasting.


Wist u dat er bijna 100 regelingen zijn

om die afdracht te verlagen?

Wij kennen de spelers op deze enorme werk-markt, weten waar ieders kracht ligt, maar ook welke aanpak niet past bij uw business. Wij zijn op de hoogte van geldende wet- en regelgeving en maken uw mogelijkheden én risico’s inzichtelijk. En we houden op alle fronten de kosten en de kwaliteit scherp voor u in het oog.

Door onze jarenlange arbeidsexpertise zijn wij in staat u voortvarend te helpen. Op úw werk-maat.

Neem contact op met onze experts!

Druk- en Printwerk

Verpakkingen, brochures, catalogi, flyers, direct mail, special magazines, reclamefolders, labels, periodieken, bedrijfskranten

Al wordt onze leefwereld steeds digitaler en mobieler, en al nemen online media nu wereldwijd een serieuze plaats in, toch blijft druk- en printwerk een belangrijke rol spelen in communicatie-uitingen van ondernemingen. Wel maken de toegepaste technieken grote veranderingen door. Daarnaast is de PR-rol van gedrukte en geprinte artikelen verschoven en worden ze opgenomen in de multimediale communicatiestrategie.


Binnen veel ondernemingen zijn meerdere afdelingen betrokken bij het ontwikkelen, bestellen en beheren van de voorraad van de verschillende producten. Vaak ook worden meerdere specialisten en leveranciers ingeschakeld voor advies, ontwerp, ondersteuning en productie.


Hoe zijn de druk- en printzaken in uw onderneming geregeld?

Maakt u gebruik van de meest geschikte drukkerij voor elk artikel? Met de juiste afweging van techniek, kwaliteit en prijs?

Hoe hebt u de interne processen op elkaar afgestemd?

En welke externe partijen schakelt u in voor welke diensten?


Inside kennis

Onze specialisten kennen de druk- en printmarkt door en door en beschikken over inside kennis van alle stappen in uiteenlopende trajecten. Denk aan ontwerp en concept, techniek en afwerking, en voorraadmanagement en logistiek. Wij analyseren uw behoeften en wensen en adviseren u welke keuzes het beste passen bij uw business. Daarnaast nemen wij alle relevante processen onder de loep en helpen u deze efficiënt in te richten.


Ook tijd- en kwaliteitswinst

Voor veel klanten hebben we zo tot tientallen procenten kunnen besparen. Bovendien levert procesoptimalisatie u waardevolle tijd- en kwaliteitswinst op.

Neem contact op met onze experts!

Energie

Onmisbare motor

Duurzaam speerpunt

Strategische uitdaging


Energie heeft een enorme impact op de wereld waarin we wonen, werken en leven.


Enerzijds is ze de motor van onze samenleving en onze welvaart. Onze economie en ons dagelijks leven zijn gebaseerd op een grote inzet van energie. Meer welvaart voor een groeiende wereldbevolking leidt ‘automatisch’ tot een stijgende vraag naar energie.


Maar tegelijk zadelt het verbruik van fossiele energie ons met onoverzienbare milieuproblemen op. Denk aan klimaatverandering, verzuring en afval-overload.


Ingewikkelde prijsvorming, duurzame uitdagingen én dwingende normen

Als onderneming wordt u steeds nadrukkelijker geconfronteerd met deze complexe energiekwestie. Overheid en milieuorganisaties lanceren tal van initiatieven om het energieverbruik op een duurzame manier te verlagen. Bedrijven moeten aan steeds meer wettelijke eisen en normen voldoen. Investeringen zijn noodzakelijk, subsidies ingewikkeld. De prijsvorming van energie in relatie tot energiebeurzen is niet transparant.

En last but not least volgen klanten én medewerkers kritischer welke duurzame stappen u zet.


Hoe gaat u om met alle energieperikelen én met groenere uitdagingen?

Heeft u inzicht in het verdienmodel van uw energieleverancier en adviseur?

Hoe reduceert u het energieverbruik van uw onderneming?

En hoe houdt u daarbij uw business en uw kosten in control?


Onze energie-experts adviseren u graag

Wat we voor u kunnen doen om uw energie beter te managen?

– Onderzoeken of het verdienmodel van uw leverancier marktconform is

– U adviseren over een geschikte inkoopstrategie voor uw onderneming

– U helpen om geautomatiseerd te meten en te weten

– Uw historische facturen controleren en u adviseren bij reclameren

– Uw verbruik en uw facturen toekomstbestendig te monitoren

– U helpen te voldoen aan wettelijke eisen en normen

– U adviseren over slimme en ‘schonere’ maatregelen en technieken.

Neem contact op met onze experts!

Facility Management (FM)

Schoon, veilig, efficiënt, geriefelijk, gezond én duurzaam

Een schone, veilige, efficiënte en gezonde werkomgeving faciliteren. Waarin u en uw medewerkers prettig kunnen werken. Hoe regelt u dat sinds corona? Hoe faciliteert u medewerkers die thuis werken? Hoe speelt u verantwoord en kostenbewust in op hybride werken? En dat alles in een wereld die steeds harder schreeuwt om duurzame keuzes.


Facilitaire breinbrekers

Normaliter fungeren uw facilitaire diensten als smeerolie voor uw onderneming. Maar ons normenkader voor ‘schoon, gezond en verantwoord veilig’ is door corona volledig overhoopgehaald. En de enorme milieuproblematiek doet daar een dwingende schep bovenop. Kortom, breinbrekers waar je u tegen zegt. Zomaar een greep daaruit:


  • Hoe zorg je ervoor dat iedere medewerker thuis gezond en efficiënt kan werken?

  • Wat te doen met deelwerkplekken?

  • Hoe richt je verantwoord-geriefelijke ontmoetingsruimten in voor thuis- en hybride-werkende medewerkers?

  • Hoe faciliteer je over-de-dag-gespreide, aantrekkelijke catering?

  • Wat moet je regelen voor het nieuwe verantwoord schoon?

  • Hoe maak je de overstap naar duurzame middelen en materialen?

  • Moet en kun je lopende facilitaire contracten aanpassen aan de veranderde eisen en wensen?

  • En wat betekent dit alles voor de kosten?


Creatief managen

De specialisten van ERA hebben de kennis en de creativiteit in huis om u bij al deze ingewikkelde nieuwe kwesties te helpen. Door de jaren heen hebben we al veel klanten geholpen hun facilitaire zaken zo in te richten dat de corebusiness daardoor op rolletjes loopt. Het is onze uitdaging dat ook nu voor u te realiseren. Creatief en op maat, met uw eisen, voorwaarden en wensen als uitgangspunt. Én het nieuwe normenkader.


Goed te weten dat het daarbij niet uitmaakt of u uw facilitaire diensten (deels) uitbesteedt, of dat uw eigen team deze werkzaamheden verzorgt. Wij adviseren u en uw facilitaire mensen graag. En blijven immer gespitst op de juiste afweging van efficiency, prijs, kwaliteit en service. Want dat zit in ons aller ERA-bloed ;)!

Neem contact op met onze experts!

Financiële Diensten

Financiële kansen?!

Veel ondernemers beschouwen Financiële diensten als nauwelijks te beïnvloeden. Het tegendeel is echter waar. Financiële dienstverlening is een enorm breed begrip en omvat een scala aan onderdelen die alle weer verschillende knoppen hebben waaraan gedraaid kan worden. Snelle technologische ontwikkelingen en voortgaande digitalisering zorgen voor veranderingen en verschuivingen. Maar ook voor extra mogelijkheden in de vorm van nieuwe diensten en aanbieders. En voor nieuwe kansen om kosten te verlagen.


Mogelijk houdt een van de volgende vragen u bezig

  • Hoe laat u uw klanten betalen en sluit dit aan bij hun voorkeur?

  • Bent u up-to-date met nieuwe betaalmethodes?

  • Is uw bedrijf efficiënt gefinancierd?

  • Zijn de financieringskosten reëel?

  • En staan de zekerheden in verhouding tot de financiering?

  • Zijn uw financiële processen compliant ingeregeld?

  • Past het honorarium van uw accountant bij zijn toegevoegde waarde?


Onafhankelijk advies

De specialisten van ERA geven graag antwoord op al uw vragen. Zij kennen de financiële markt in de volle breedte en zijn op de hoogte van nieuwe trends en technologieën. Tevens hebben allen een gedegen achtergrond op C-level in financiële dienstverlening en/of management. Als onafhankelijke adviseurs begeleiden zij u graag bij uw financiële kwesties, analyseren uw huidige situatie en/of brengen verbeter-opties voor u in kaart die passen bij uw specifieke bedrijfssituatie.


Wat levert onze financiële expertise u bijvoorbeeld op?

  1. Inzicht in betalingsverkeer

  2. Betaalmethoden die afgestemd zijn op uw verkoopkanalen

  3. Efficiënter jaarrekening- en auditproces

  4. Onafhankelijk advies over financieringsstrategieën en -methoden

  5. Ondersteuning bij (her)financieringen

  6. De beste passende leverancier voor bankgaranties en kredietverzekeringen

  7. Analyse van de (financiële) risico’s van uw organisatie

  8. Advies over financiële rapportages en analyses

  9. Optimaal kostenmanagement.

Neem contact op met onze experts!

Informatie- en Communicatie-technologie (ICT)

Presteert uw IT-omgeving naar behoren?

Ook na de impact door corona?

Lukt het om overal veilig te werken?

En hoe zit het met de kosten?


Dat IT onontbeerlijk is voor uw organisatie, hebben de covid-perikelen nog eens extra benadrukt: IT maakt het mogelijk om tóch door te kunnen gaan. Vaak zelfs via ongekende nieuwe wegen. Maar kunt u bouwen op de kwaliteit? Draag uw IT op de juiste manier bij aan uw doelstellingen? En zijn de kosten acceptabel?


Wij helpen u graag, praktisch en transparant. Zodat u een helder beeld krijgt van wat u gebruikt, hoe u dit inzet, of alles veilig gebeurt, en wat u daarvoor betaalt.


Velerlei IT-kwesties

Perikelen die CxO’s ons voorleggen als zij onze expertise inschakelen:


* Impact van Corona

CEO: ‘Wat gebeurt er thuis met onze bedrijfsdata?’

CFO: ‘Wat betekent het voor onze licenties als we flexplekken gebruiken? Of als we medewerkers moeten ontslaan?

CIO: ‘Hoe faciliteer ik een beveiligd netwerk voor de thuiswerkplekken?’


* IT-kosten

CEO: ‘Onze IT-kosten zitten verspreid in de boekhouding en zijn vaag geformuleerd. Hoe krijgen we meer overzicht?’

CFO: ‘Hoe weet ik of we marktconforme tarieven betalen voor afgenomen diensten, hardware en software?’

CIO: ‘Factuurvalidatie kost veel tijd. Kan dit sneller? En hoe gaan we om met onmeetbare regels?’


* Softwarelicenties

CEO: ‘Weten we zeker dat we compliant zijn?’

CFO: ‘Betalen we niet (te) veel voor onze softwarelicenties?’

CIO: ‘Softwarecontrole op alle computers is enorm tijdsintensief. Hoe doen we dit efficiënter?’


IT-advies op uw bedrijfsmaat

Herkent u een van deze IT-vragen? Of hebt u een andere zorg?

Neem contact op met onze IT-experts.

Neem contact op met onze experts!

Kantoor

Uw kantoor -ook thuis- op rolletjes?

Kantoorbeleid op uw strategische agenda? Normaliter prijkt dit onderwerp daar niet. Echter, de covid-crisis heeft onze wereld in korte tijd op zijn kop gezet. Ook onze dagelijkse manier van werken maakte een complete ommezwaai. Thuis- en hybride werken zijn zomaar gemeengoed geworden. Nu ons leven wat meer op weg gaat naar normaal, moeten we samen onze nieuwe werkplek-weg te zoeken.


Welke impact heeft corona op uw kantoor?

  • Lukt het om uw medewerkers nog steeds zo goed mogelijk te faciliteren?

  • Zowel op geschikte kantoorwerkplekken als thuis?

  • Mét de benodigde middelen en materialen?

  • En zorgt u er dan ook voor dat iedere medewerker op elke plek ‘verantwoord gezond’ kan werken?

  • Laat u uw leveranciers ook aan huis uitleveren, of enkel centraal?

  • Spelen uw leveranciers efficiënt in op uw hybride eisen & wensen?

  • En wat betekenen al die plotse aanpassingen voor uw lopende contracten, uw voorraden en uw kosten?


Juist nu er in korte tijd zoveel anders is gaan lopen, wordt de frustratie alleen maar groter als zelfs de werkplek niet op orde is. Juist nu is het nog belangrijker dat medewerkers prettig, geriefelijk en efficiënt kunnen werken. Juist nu er een groeiend tekort is aan vakbekwame mensen, scoort medewerkerstevredenheid hoger dan ooit. En fijne goed-gefaciliteerde werkplekken dragen daar enorm aan bij.


Grip op hybride werkomstandigheden, condities en kosten

Onze kantoorexperts helpen u om in te spelen op nieuwe manieren van werken. En op uw veranderende eisen, wensen en voorwaarden. Denk naast reguliere kantoorartikelen als papier- en schrijfwaren aan meubilair, ergonomische hulpmiddelen, kantoorfaciliteiten, schoonmaakproducten, persoonlijke beschermingsmiddelen, catering en drukwerk.


Wij kennen de markten en beschikken over inzicht en ervaring om contracten, voorraden én kosten optimaal te managen. Bovendien zorgen we ervoor dat afspraken geborgd worden.

Neem contact op met onze experts!

Productieondersteuning

Nieuwe technologieën, tekort aan deskundig personeel, meer concurrentie, stijgende kosten. En daarbovenop nog de impact van corona


Als productiebedrijf wordt u geconfronteerd met grote uitdagingen. Om op alle fronten doordacht en future-proof te sturen, is een enorme klus. En die lijkt alleen maar groter te worden nu er druk staat op veel cruciale zaken tegelijk. Immers, de groeiende vraag is prachtig. Maar hoe speel je daarop in met te weinig personeel, tal van logistieke trubbels, en sterk stijgende prijzen van materialen en van energie?


Wij helpen u deze uitdagingen het hoofd te bieden. Door uw ondersteunende activiteiten en processen efficiënter te organiseren, bent u beter in staat om flexibel in te spelen op alles wat er op uw weg komt. Ook op de hobbels en de beren.


Een paar voorbeelden van hoe we uw onderneming kunnen ondersteunen


* Grote voorraden reservedelen en toch misgrijpen? Behoefte aan betere leverbetrouwbaarheid, maar liefst tegen lager kapitaalbeslag? Wij helpen uw voorraadbeheer beter in te richten.


* De juist verpakking kiezen: die uw product beschermt tegen bederf of beschadiging, geschikt is voor handmatig of juist gemechaniseerd verpakken, handzaam is voor de gebruiker, duurzaam is, én door kwaliteit & uitstraling een visitekaartje is voor uw onderneming? Wij adviseren u -kostenbewust- over geschikte opties binnen het enorme aanbod.


* Veel verschillende verbruiksartikelen & kleine facturen, via tientallen leveranciers? Onze experts ontzorgen u efficiënt en met kennis van zaken: wij helpen u te sturen op de juiste mix van prijs, beschikbaarheid, levertijd, kwaliteit, service, leverancierskeus.


* Prettig draagbare PBM’s (persoonlijke beschermingsmiddelen) die correct beschermen? Praktische bedrijfskleding die lekker zit en de juist uitstraling heeft? Wij begeleiden u bij de best passende keuze!


Uw voordelen van onze inzet

  1. Doelgerichte, planmatige inkoop en efficiëntere processen

  2. Optimaal leveranciers- en voorraadmanagement

  3. Zorgvuldige risicoafdekking

  4. Grotere tevredenheid van uw medewerkers

  5. Optimaal kostenmanagement.

Neem contact op met onze experts!

Supplychain Management

Alle schakels soepel gekoppeld


Dat uw productieketen goed gemanaged moet worden, zult u ongetwijfeld beamen. Immers, elke schakel die stroever loopt, leidt tot oponthoud, tot hogere kosten en tot klachten van uw uw afnemers.


Helaas had corona geen boodschap aan supplychains. Als door een nietsontziende wervelwind werden logistieke ketens in een mum van tijd compleet overhoopgegooid. Wereldwijd.


Voordeel in crisistijd

Maar tegelijk heeft de pandemie laten zien dat gedegen gemanagede supplychains zelfs in crisistijd – hoewel minder – toch nog vruchten afwerpen. Die bedrijven die hun ketens strak geregeld hebben, hun contracten op tijd bijwerken en de relaties met hun leveranciers zorgvuldig onderhouden, blijken beter in staat om op verstoringen en stagnaties in te spelen.


Hebt u alle schakels goed in beeld? Efficiënt gekoppeld? En effectief op elkaar afgestemd?

Wij beschikken over jarenlange expertise in veel vakgebieden van uw supplychain. Enkele voorbeelden:


* De transportmarkt met zijn deelgebieden via weg, trein, water en lucht werd door globalisering al steeds complexer. Corona doet daar nu nog een stevige schep bovenop. Maakt u gebruik van de juiste vervoersvorm(en)? Ook nu de tarieven voor lucht- en zeevracht enorm gestegen zijn? Hoe hebt u uw transport georganiseerd, wel of juist niet uitbesteed? Hebt u een transportverzekering afgesloten? Past uw dekking bij de risico’s? En worden uw brandstof- of peak-season-toeslagen correct berekend? We onderzoeken uw mogelijkheden en helpen u op alle onderdelen de best passende keuzes te maken.


* Een efficiënt functionerend magazijn is een onmisbare schakel in elke supply chain. Staan alle goederen op de juiste locatie? Hebt u de in- en uitslagprocedures goed ingeregeld? Ook is het belangrijk dat u zicht houdt op de berekening van uw huur- en transactiekosten. En dat u software gebruikt die bij uw processen past. Wij adviseren u op maat.


* Heeft uw onderneming te maken met vraag- of seizoenspieken? Dan kan de inzet van een flexibele personeelsschil de oplossing zijn. Deze toepassing vraagt echter wel om specifieke marktkennis. Denk aan contractvormen, tarieven, wettelijke voorschriften. En ook belangrijk: kan de uitzendorganisatie uw piekbehoefte aan. Wij helpen uw vragen te beantwoorden.

Neem contact op met onze experts!

Telecom


Slim kiezen

Slimmer werken


De afgelopen tijd is de vertrouwde manier van werken volledig overhoop gehaald. En een deel van die veranderingen blijkt blijvend te zijn, waaronder veel vaker hybride werken, deels thuis en deels op kantoor. Nog meer dan voorheen ervaren ondernemingen hun sterke afhankelijkheid van robuuste, passende en schaalbare communicatievoorzieningen.


De juiste technologie slim en flexibel in uw bedrijf kunnen toepassen én op het juiste moment de juiste keuzes maken, vereist expertise en kennis van die enorme markt. Liefst onafhankelijk.


Mix op maat

Onze experts begeleiden tientallen ondernemingen bij het kiezen van de best passende mix van toepassingen uit het overweldigende aanbod. Met een scherp oog voor de toegevoegde waarde en de kosten. Op tal van telecom-terreinen:


* Hoe om te gaan met de voorzieningen voor vanuit-huis-werkende medewerkers, hoe deze te integreren in uw bestaande netwerk?

En hoe die voorzieningen, veilig en beheersbaar te houden, zonder de kosten daarvoor uit de hand te laten lopen? Vragen waar vele bedrijven voor staan en waarbij wij u uitstekend kunnen begeleiden.


* Een volledige cloudoplossing voor uw telefonie?

Een koppeling tussen vaste en mobiele telefonie? Koppelingen met Teams, Skype, Zoom en andere platforms in uw communicatie-omgeving integreren? Wij begeleiden uw keuzes en zorgen voor een gestroomlijnde overgang.


* Een meer flexibel contract voor uw mobiele vloot, met ruimte voor veranderende omstandigheden?

Wij adviseren u over passende mogelijkheden binnen de sterk concurrerende markt.


* Zijn uw bedrijfsgebouwen uitstekend beveiligd, maar hebt u nog niet nagedacht over Mobile Threat Defense?

Dan is het een goed idee om ook daar eens met ons over van gedachten te wisselen.

Neem contact op met onze experts!

Verzekeringen

Verzekeringen, de airbags van zakendoen

Verzekeren gaat over snel weer verder kunnen na brand of schade. Over het voorkomen van wrijving met uw klant als een zending later aankomt, als uw product defect blijkt of uw advies niet juist.

Verzekeren gaat ook over zorg voor uw medewerkers, bij verzuim, ongevallen en pensioen.

En verzekeren is kostbaar!


Doen uw verzekeringen wat ze moeten doen?

Net als met de airbags van uw auto, gaat u tevoren niet uitproberen of en hoe ze werken. Veel liever nog wordt u zelfs nooit met die functionaliteit geconfronteerd. Maar als er echt iets misgaat, moet u er wel op kunnen vertrouwen.

Hoe zit dat bij uw verzekeringen? Doen ze wat ze moeten doen. Hoe weet u dat, als die ene grote schade nog nooit voorgevallen is?


Een goede makelaar of tussenpersoon is hierbij van groot belang. Hij begrijpt hoe uw processen lopen en ziet waar risico’s liggen. Worden premies landelijk verhoogd? Dan heeft hij een uitgekiende strategie om te voorkomen dat uw premies automatisch mee gaan stijgen.


  • Maar wie toetst uw makelaar op deze punten?

  • Heeft hij de knowhow om precies dat te verzekeren wat u zorgen baart?

  • Zijn er risico’s die u best zelf kunt dragen?

  • Hoe voorkomt of beperkt uw makelaar premieverhogingen?

  • En welke kosten rekent hij voor zijn diensten?


ERA toets uw verzekeringssituatie op alle onderdelen, onafhankelijk en breed-deskundig

En zo nodig stellen wij u voor aan makelaars die nog beter aansluiten bij uw wensen en uw branche.


Ook het ontstaan én voorkomen van schade en uitval nemen we voor u onder de loep.

  • Bijvoorbeeld bij uw wagenpark: Hoe rijden uw mensen? Beter dan uw concullega’s? Hoe borgt u wat goed gaat? En ziet u dat ook terug in lagere premies?

  • Of denk aan uw medewerkers: Welke mensen houdt u graag in dienst? Zijn allen optimaal inzetbaar? Stijgt of daalt uw verzuimcijfer? Wat is daarvan de oorzaak?


Wij hebben de expertise in huis om u op maat te adviseren!

Neem contact op met onze experts!

Wagenpark & Mobiliteit


Toekomstbestendig mobiel

Mobiliteit scoort hoog in de top 5 van bedrijfskosten.

Hoe managet u deze forse en veelomvattende post?

Nu én straks?


Vaak blijkt het lastig al uw ‘mobiliteitsbeïnvloeders’ inzichtelijk te maken. En ook nog doordacht in te spelen op alle technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. Toch is dat complete beeld belangrijk als u optimaal wilt sturen op zaken als: milieu & MVO, medewerkerstevredenheid & -binding, duty of care, bedrijfsimago, en efficiency & kosten.


Mobiliteitsoplossingen

Het is onze uitdaging uw zakelijk vervoer, woon-/werkverkeer en zakenreizen toekomstbestendig te organiseren. Tegelijk onderzoeken we welke mobiliteitsoplossingen uw professionals nog beter faciliteren en binden, zodat uw organisatie lenig in kan spelen op interne en externe ontwikkelingen, zónder extra kosten.


U kunt onze experts inschakelen voor de meest uiteenlopende mobiliteitszaken: wagenpark (lease, koop, schade), groener rijden/reizen, verzekeringen, reistickets, overnachtingen en MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions). Ook helpen we u bij een op maat gemaakte auto-, reis- en/of mobiliteitsregeling.


Wat onze mobiliteitsexpertise u oplevert?

  1. Inzicht in alle mobiliteitsbehoeften van uw onderneming én uw medewerkers

  2. Inzicht in uw échte kosten

  3. Inzicht in haalbare kansen voor extra CO2-reductie

  4. Inzicht in haalbare overstaproute naar EV

  5. Onafhankelijk advies over passende diensten & producten en geschikte leveranciers

  6. Mobiliteit die meebeweegt met uw bedrijfsontwikkelingen

  7. Implementatie van uw mobiliteitsoplossing(en), nationaal en internationaal

  8. Regeling(en) en administratieve processen op maat van uw onderneming

  9. Ondersteuning bij de interne communicatie over nieuwe mobiliteitskeuzes, zodat veranderingen begrepen en gedragen worden

  10. Optimaal kostenmanagement.

Neem contact op met onze experts!

Actief in elke branche

In een voortdurend veranderende wereld uw onderneming helpen het beter te doen. Door efficiëntere bedrijfsvoering, door ontzorging van belastende werkzaamheden. En bovenal door optimaal kostenmanagement en creatief maatwerk. Daarin heeft ERA inmiddels 30 jaar expertise opgebouwd. In vrijwel alle branches, in meer dan 40 landen.


Door de jaren hebben veel bedrijven experts van ERA ingeschakeld om oplossingen te realiseren voor de meest uiteenlopende kwesties, zowel in perioden van economische recessie als in tijden van opgang en grote groei. Immers, elke tendens brengt zijn eigen kopzorgen mee, maar altijd ook zijn eigen kansen.


Voor elke klant in elke branche gaan wij de uitdaging aan zijn problemen en doelen helder te kaderen. Om vervolgens resultaatgerichte oplossingen te realiseren die aansluiten bij de tevoren gedefinieerde eisen en wensen.

Visit our LinkedIn profile
Terms of service
Privacy policy
We use cookies
We use cookies to make sure that our website works correctly and that you have the best experience possible. By accepting, you're letting us set the cookies on your device.

Necessary cookies are crucial for the website to function and cannot be switched off in our systems. They are usually only set in response to actions made by you which amount to a request for services, such as setting your privacy preferences, logging in or filling in forms. You can set your browser to block or alert you about these cookies, but some parts of the site will not then work. These cookies do not store any personally identifiable information.


Functional cookies enable the website to provide enhanced functionality and personalization. They may be set by us or by third party providers whose services we have added to our sites. If you do not allow these cookies then some or all of these services may not function properly.


Targeting cookies may be set through our site by our advertising partners. They may be used by those companies to build a profile of your interests and show you relevant adverts on other sites. They support our marketing activities and help measure their effectiveness. If you do not allow these cookies, you will experience less targeted advertising.


Performance cookies allow us to count visits and traffic sources so we can measure and improve the performance of our site. They help us to know which pages are the most and least popular and see how visitors move around the site. If you do not allow these cookies we will not know when you have visited our site, and will not be able to analyze its performance.


Uncategorized cookies are cookies that don’t have a category according to their type or purporse.